domingo, enero 30, 2005

La font

Fa molts molts anys el seu poble va rebre la visita d'una bruixa. La bruixa era jove, guapa i molt molt dolenta. Va anar a la font del poble i va exclamar: "Totes les persones que beguin aigua d'aquesta font, es tornaran bojes." Com que el poble no tenia cap altra font i tampoc no hi havia cap Caprabo per comprar garrafes d'aigua, havien de beure l'aigua, així que l'amenaça de la bruixa es va fer realitat. Els pobres habitants del poble van oblidar-se de les seves responsabilitats i només volien fer el ridícul. Ni tan sols sabien que eren bojos, perquè un boig pren un altre boig per normal.

Només l'alcalde i la seva secretària tenien la seva pròpia font, així que no estaven obligats a beure l'aigua de la font damnificada del poble.

El poble sempre havia estat molt content del seu alcalde. Ja havia canviat de partit cuatre vegades, però això els era igual. Sempre el votaven. De fet, ja no s'atrevia cap altra persona a presentar-se per les eleccions, perquè sabien que no tenia possibilitats de guanyar. Però últimament notaven que el seu estimat alcalde i la seva secretària havien començat a comportar-se d'una manera peculiar. Ja no es comportaven com tothom. Es van manifestar davant de l'ajuntament:

Fora l'alcalde!
Ves-te'n, ja no ets un de nosaltres!
No volem un alcalde boig!

Uns mesos després un dels bojos del poble es va presentar per les eleccions municipals. L'alcalde només va rebre dos vots. Tots els altres vots van anar a l'altre candidat. L'alcalde va pensar: "Què li passa a aquesta gent? Què puc fer per tornar a guanyar les eleccions d'aquí a cuatre anys?" Així que al final es va decidir a beure l'aigua de la font del poble per poder comportar-se com tots els altres.

12 Comments:

Blogger Susana Aparicio dice...

anda, te la has inventado o la has oido? yo no hablo catalan, si que lo puedo leer y entender, por lo que no puedo saber si hay muchas faltas o no... pero me dejas pasmada con el dominio que tienes de los idiomas...

31/1/05 09:19  
Blogger Alphonse Zheimer dice...

Gracias guiri, a mí también me has impresionado de forma agradable. El relato me ha encantado aunque debo pasarme por una página que se llama: La fiebre de la tinta (http://www.chihiro.blogs.com/) para rellenar los huecos de mi paupérrimo Catalá con un diccionario de esta lengua que allí hay. Vaya toda mi admiración a los extranjeros que aprenden de forma brillante las lenguas de su tierra de acogida(que por lo demás es un signo de respeto). Sé que haré algunos enemigos con este comentario final, pero hoy estoy de buen humor y sabré comprenderte Beckham.

31/1/05 16:06  
Blogger El guiri de Barcelona dice...

Gracias Susana, aunque sigo pensando que tu neerlandés es mejor que cualquier idioma que yo hablo. El cuento, lo he oído de alguien que lo había oído de alguien... Cada vez que se traspase, cambia un poco.

Gracias por la recomendación, Omar. He echo un vistazo y parece interesante esa página bilingüe. No entiendo muy bien lo del comentario final. ¿Tiene que ver con el gol que marcó Beckham ayer?

31/1/05 16:27  
Blogger Alphonse Zheimer dice...

Perdona guiri, no intentaba ser críptico ni mucho menos, solo me refería al hecho de que muchos ingleses pueden pasarse la vida en un país sin intentar siquiera aprender su idioma. A propósito de esto va un chiste:
De un hombre que habla tres idiomas se dice que es trilingüe, a aquel que habla sólo dos se le cita como bilingüe, pero los que hablan solo un idioma, son británicos.

31/1/05 17:09  
Anonymous Anónimo dice...

Simplement una meravella de conte. La veritat que es crec que el teu català es molt millor que el meu, i aixo que jo no soc guiri, o potser si???

Me gusta mucho te blog.

P.D. Omar: Jajajajaja.

IncreibLe.

31/1/05 19:59  
Anonymous Anónimo dice...

Hola, guiri (ara que ho penso, sona lleig dir-ho així: "hola, guiri!" XD). He llegit que ets belga, i no puc deixar de dir-te que el teu castellà i català són molt bons :)

Aquest conte podria estar inspirat en la vida real :D

Chihiro

31/1/05 21:21  
Blogger Marquesita dice...

Vaya estoy sorprendida, que historia más bonita, describe tan bien el comportamiento humano …me has dejado impresionada…besitos…

31/1/05 22:12  
Blogger El guiri de Barcelona dice...

B_art: bienvenido de nuevo. Me alegro que tienes un blog en nuestra lengua materna, aunque todavía falta un poco de contenido.

Omar: :)

Teresa: no sé, no sé. M'acosto a la gramàtica com ho feria un matemàtic, però encara em falta molt vocabulari (també en castellà). Petons

IncreibLe: Gràcies i benvingut per aquí. Ja he vist el teu nom en els comentaris dels altres blogs d'aquesta colla. Et faré una visita.

Chihiro: benvinguda. He descobert el teu blog gràcies a Omar.

Charito: cambia la locura por la hipocresía y la historia deja de ser un cuento... Besitos

Sobre el català i el castellà: gràcies per compliments. Ara només em falten unes (o més aviat moltes) classes de logopedia per canviar el meu accent horrorós i ja puc canviar el títol d'aquest blog... :)

Sobre el conte: NO l'he inventat jo, només l'he adaptat i modernitzat una mica.

1/2/05 00:25  
Blogger Alphonse Zheimer dice...

Buenos días guiri, como ya estoy enganchado, he venido a tu página por la dosis, y me voy con el mono, pero me he dado cuenta que has puesto un enlace a mi página. Te lo agradezco mucho aunque de momento no sea capaz de retribuir tu gesto con una acción similar (y no por falta de ganas)en cualquier caso, mis lugares preferidos van de boca a oído y de yemas a retinas. Tu página es una de ellos.

1/2/05 09:57  
Blogger El guiri de Barcelona dice...

Gràcies Omar. Lo siento, aunque me gustaría mucho, no soy tan productivo como tu hermana Teresa. Saludos

1/2/05 13:25  
Blogger Ron Hudson dice...

Cual es la lengua que escribes aqui? De verdad, no hablo ni escribo en Español, solamente en Ingles y Francés. Pero puedo leer y traduccir el Español, y he hecho traducciones de poesías hispanas. Me interese mucho....

He pasado un año en Francía, à Montpellier, hace 25 años.

Ron

4/3/05 18:27  
Blogger El guiri de Barcelona dice...

Hola Ron,
el texto está escrito en catalán.

4/3/05 22:22  

Publicar un comentario

<< Home